Jan Willem is na de MHS Tilburg 12 jaar in de Amsterdamse hotellerie actief geweest voor o.a. Sonesta Hotels. Van chief stuart, inkoop manager tot executive housekeeping.
Vooral in de positie als executive housekeeper werd hem duidelijk dat hij door het opzetten en uitvoeren van effectieve, praktische trainingsactiviteiten zelfs het zware werk op housekeeping afdeling super leuk kon maken. De keuze om met groepen te werken van diverse culturen en daar top teams van te maken gaf hem motivatie, kracht, plezier en voldoening in zijn werk.
De keuze voor het trainersvak was dus net snel gemaakt en Jan Willem ging aan de slag als trainingsmanager voor Crest Hotels en Holiday Inn hotel Europe en ging vervolgens als zelfstandig trainer werken.
In zijn trainingen ligt de nadruk op open communicatie, respect voor elkaar en inlevingvermogen als centrale rol. Denken in wat wel kan, creëren van draagvlak, motiveren en mensen verbinden in zijn drijfveer.
Kortom: een verbinder met veel ervaring in groepsdynamiek.
Jan Willem traint, coacht en adviseert en staat open voor trajectbegeleiding op het gebied van gastgerichtheid en teambuilding.