Hoe staat het met de communicatieve vaardigheden van je medewerkers binnen jouw organisatie? Beheersen ze de techniek van feedback geven en ontvangen? Kunnen ze een slecht-nieuwsgesprek voeren? Beseffen ze dat non-verbale communicatie minstens zo belangrijk is als de woorden die gesproken worden?
Door aandacht te besteden aan de interne en externe communicatie leg je de basis voor groei bij medewerkers die met meer plezier hun werk doen en betere resultaten halen. Dat vraagt om professionalisering van die communicatie. Daarbij brengen we het concrete gedrag in beeld, vervolgens worden er afspraken gemaakt en tot slot spreken ze elkaar erop aan. Naast groei, meer plezier en betere resultaten leidt dit in de organisatie vaak tot een cultuurverandering.
Onze trainingen en workshops:
- Gesprekstechnieken
- Goed in gesprek: functionerings- en beoordelingsgesprekken, bila’s, kop koffie-gesprekken
- Goed in gesprek: werving en selectiegesprekken
- Goed in gesprek: slecht-nieuwsgesprekken
- Goed in gesprek: exitgesprekken
- Effectief vergaderen
- Professioneel presenteren
- Solliciteren vol zelfvertrouwen
- Teambuilding
- Interne klantgerichtheid en collegialiteit
- Feedback geven en ontvangen
- Persoonlijke presentatie & profilering; imagobuilding met non-verbale communicatie door authenticiteit en professionele uitstraling